Wednesday, August 11, 2010

ramadhan menjelma lagi


"Ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna...agar dapat ku lalui dengan sempurna..."

Ramadhan taun ni menjelma lagi...tapi alangkah sedihnye dipermulaan aku xdpt memenuhinya...

harap-harap taun ni xdela byk sgt yang aku terpaksa tinggal macam tahun lepas...letih nk marathon puasa sampai setengah bulan...

jadi sempena ramdhan tahun ini aku berazam untuk menjadi lebih baik dari tahun lepas:

1. Aku akan cuba menahan nafsu membeli juadah berbuka.. 1 hingga 2 jenis je maximum...tahun lepas hobi aku adalah membazirkan makanan waktu berbuka yang mana semua akan ke mulut tong sampah... 

2. Pergi solat terawih serajin yang mungkin....tahun lepas aku sibuk nk tgok nur kasih...banyak kekangan lain jgk..

3. Bangun sahur tanpa perlu dipaksa oleh housemate ku... baik betol diorg...aku akui aku mmg malas sahur.

2 je kot...banyak2 xterbuat plak...setakat taip pun xguna kena praktis....insya Allah....

No comments:

Post a Comment